Gebitsreinigingen

Wij halen wat betreft gebitsreiniging en mondhygiëne het onderste uit de kan: Persoonlijke aandacht, ruime openingstijden en investeren we in de nieuwste technieken.

Gebitsreiniging

Zonder reguliere gebitsreiniging, ontwikkelen schadelijke bacteriën en tandsteen, zich boven en onder je tandvlees, waardoor schadelijke gifstoffen vrijkomen die kunnen leiden tot tandvleesontsteking en bloedend tandvlees. Deze opeenhoping vindt plaats op gebieden die niet kunnen worden bereikt door poetsen, flossen of zelfs regelmatig reinigen van de tanden.

Uw tandarts kan een gebitsreiniging aanbevelen om tandplaque en tandsteen te verwijderen, maar hiervoor mag je ook op eigen initiatief een afspraak maken.

De reiniging wordt meestal uitgevoerd met een ultrasone reiniger, die gebruikmaakt van hoogfrequente trillingen om het tandsteen van de tand te scheiden. In veel gevallen kan dit uw tandvlees weer gezond maken. De mondhygiënist kan u helpen bij het bepalen van de beste vervolgstappen in uw situatie. Als deze symptomen niet worden behandeld, kunnen ze leiden tot parodontitis en botverlies, waarvoor geavanceerdere procedures nodig zijn om te verhelpen.

Studio Dental Rotterdam investeert in kwaliteit. Daarom maken wij bij gebitsreiniging gebruik van de innovatieve Airflow Prophylaxis Master en werken wij met de, uit Zwitserland geïntroduceerde “Guided Biofilm Therapie” ook wel bekend als GBT. Tijdens deze behandeling worden eerst alle aanwezige tandplak en -steen gekleurd met disclosing vloeistof, een paarse kleurstof die op de tanden wordt geappliceerd en zo de bacteriën en tandplak zichtbaar maakt.

Zo geven we de patiënt een goed beeld van zijn of haar mondhygiëne en kunnen we gericht advies uitbrengen. Vervolgens maken we met de Airflow (een zoutstraal) die met druk, warm water en een speciaal poeder zijn werk doet, de tanden volledig schoon. De Airflow geeft gebitsreiniging een nieuwe dimensie omdat dit geheel pijnloos en minimaal invasief gebeurd.

Heb jij interesse in deze nieuwe vorm van een gebitsreiniging? Maak dan gemakkelijk online je afspraak.